Hoofdredacteur Tom over het recente succes van Livios

09 maart 2018

Meer sessies, meer unieke bezoekers. Afgelopen februari waren dat er respectievelijk 1.015.288 en 746.477 om precies te zijn. Livios stapelt het ene record op het andere. Het geheim van dit succes? “Onze geslaagde integratie binnen de kanalen van De Persgroep Publishing”, stelt Tom Mondelaers, hoofdredacteur van Livios. Hieronder legt hij kort uit hoe de redactie omgaat met de waaier aan nieuwe mogelijkheden.

Op 18 augustus 2017 postte de Livios-redactie de eerste redactionele bijdrage op HLN.be. Meteen een schot in de roos en het begin van een nieuwe wending in de redactionele strategie van Livios. We zijn voortaan mee verantwoordelijk voor het kanaal Wonen op HLN.be én we pakken vier keer per jaar uit met ons eigen magazine bij Het Laatste Nieuws en De Morgen. Daarnaast promoten we onze artikels op 7sur7 en verzorgen we specials rond Batibouw, de bis-beurs en kijkwoningen. Kortom: we bereiken meer mensen dan ooit. Wat een opportuniteit!

Livios is dé online informatiebron voor (ver)bouwers. Dat blijft het basisuitgangspunt van elk redactioneel initiatief. Maar wat als je plots inhoudelijk mee vorm kan geven aan de grootste én breedste krant van het land? Dan moet je schakelen, en dat doen we op twee manieren.

Ten eerste focussen we nog meer dan vroeger op alles wat er in de bouwwereld gebeurt. Hard nieuws, opvallende nieuwigheden, discussies over de betonstop of de discrepantie tussen nieuwbouw en renovatie: we zijn er graag als eerste bij om relevant bouwnieuws te vertalen naar een groter publiek.

Ten tweede willen we zo veel mogelijk mensen boeien met ons en jullie verhaal, ook wie niet onmiddellijk bezig is met een (ver)bouwproject. Bouwen is fun. En wie renoveert, investeert in zijn wooncomfort en in zijn toekomt: dát is de centrale boodschap die we enthousiast verkondigen met positieve en inspirerende verhalen op Livios.be, op HLN.be én in Livios Magazine. Vraag maar aan Karel, Naomi, Heidi en Tom.

De integratie binnen De Persgroep was voor de Livios-redactie een grote uitdaging, maar meer dan een half jaar later blikken we tevreden terug. Dankzij de enorme reikwijdte van HLN bereiken we meer mensen dan ooit. Met brede, inspirerende stukken, maar ook met diepgaande content over bouwen en renoveren. Met andere woorden: missie geslaagd!

Tom Mondelaers
Hoofdredacteur Livios

Ga naar het nieuwsoverzicht