Livios, 20 jaar sterke (ver)bouwcontent

09 maart 2018

Livios bestaat 20 jaar! En dat vieren we in stijl. Vorige week schitterde onze nationale full page advertentie in Het Laatste Nieuws en De Morgen. Goed voor een publiek van meer dan 1,5 miljoen lezers. Maar belangrijker nog voor al onze 186 partners: jullie logo kreeg hierin een prominente plek. Om jullie allemaal te bedanken!

Maar hoe ontstond Livios ook al weer? En hoe komt het dat we na 20 jaar absolute koploper zijn in sterke (ver)bouwcontent? Daarvoor gaan we even terug naar 1998. Niet toevallig het jaar waarin Google Inc. is opgericht. Waar we ons voordien behielpen met Netscape, Altavista of Yahoo domineert Google al snel het search engine netwerk en de manier waarop we online informatie zoeken.

In datzelfde jaar, op 6 maart 1998, besluit Bart De Witte om kwalitatieve en objectieve content gratis aan te bieden aan (ver)bouwers. Niet in print, daarvoor hadden we met Verstandig Bouwen al het perfecte product in huis, maar online. Bouwwereld/Batimonde was geboren. Met bescheiden bezoekersaantallen in de begindagen en een merknaam voor beide landstalen, dringt zich in 2000 een naamsverandering op. BouwWereld is niet meer, leve Livios! Voorzichtig mikten we voor 2001 op 75.000 bezoekers per maand. Vandaag bereiken we met 650.000 unieke bezoekers per maand een veelvoud hiervan.

De voorbije 20 jaren zagen we veel vergelijkbare initiatieven opduiken. Maar ook even snel weer verdwijnen. Livios zet in op kwalitatieve, objectieve content en diensten voor kandidaat (ver)bouwers. Nu en in de toekomst.

De overname door De Persgroep vorig jaar bevestigt het keiharde werk de voorbije jaren. En zorgt voor zuurstof en nieuwe toekomstmogelijkheden. Livios blijft meer dan ooit het “number one brand” voor (ver)bouwers. En hét platform bij uitstek om je als merk met hen te verbinden via diverse commerciële mogelijkheden. Naast het Livios magazine en de Livios videotour op Batibouw broeden we alweer op nieuwe ideeën. We houden je op de hoogte!

Aan al onze klanten: nogmaals dank je wel!

Stond je logo er niet tussen en wil je volgende keer zeker niet ontbreken? Neem dan snel contact op via aftersales@livios.be.

Ga naar het nieuwsoverzicht