4 verbeteringen voor jouw productinfo op Livios

20 november 2017

1. Je producten worden relevanter gekoppeld en meer zichtbaar

Relevantere koppelingen 

Tot nu werden je producten en diensten aan dezelfde rubrieken gekoppeld als je bedrijfspagina. Via ons bannerbeheerssysteem van Google, DoubleClick for Publishers (DFP), probeerden we de producten wel te tonen binnen de meest relevante rubrieken, maar dit kan vanaf nu nog relevanter.

Vanaf nu kan je elk product apart koppelen aan maximum drie relevante rubrieken en daarbinnen nog eens aan maximum drie relevante subrubrieken. Hoe minder koppelingen, hoe relevanter en hoe meer je product getoond zal worden binnen die (sub)rubrieken. Hierdoor krijgen lezers dus beter geselecteerde producten te zien, waardoor ze ook meer gelezen zullen worden. 

Uitschakeling adblockers

De productinfo werd tot nu toe getoond via ons bannerbeheersysteem DFP, waardoor ze onderhevig waren aan adblockers. We halen ze nu uit DFP, waardoor de pagina sneller zal inladen en de producten niet meer geblokkeerd worden door adblockers. Het resultaat is een betere algemene visibiliteit van de productinfo.

Op meer plaatsen zichtbaar

Door de update van de productinfo zullen de producten op meer plaatsen op de website zichtbaar zijn. Waar?

: Livios  

2. De inhoud wordt uitgebreid

  • Je kan maximum 5 productfoto's en maximum 5 inspiratiefoto's koppelen per product in plaats van 1 foto.
  • Er is een aparte url voor de foto's per product. Zo kan je meteen doorlinken naar de relevante productpagina op je eigen website.
  • Je kan documenten koppelen aan de producten
  • Je kan een video toevoegen aan de productinfo

Een voorbeeld kan je hier bekijken.

3. Je kan je producten zelf beheren

Vanaf nu kan je zelf de productinfo in je servicepagina beheren:

  • Jij geeft wijzigingen door in de servicepagina
  • Aftersales kijkt ze na en keurt goed
  • Jij ontvangt een bevestigingsmail

In de servicepagina (en in bijlage) vind je de richtlijnen voor de publicatie van productinfo.

4. Rapportering

De rapportering van de productinfo gebeurt vanaf nu per product en niet meer op het niveau van de gekoppelde rubrieken.

Wat kan je nu doen?

  • Wil je de koppelingen van je producten bekijken? Surf dan even naar de producten binnen je servicepagina.
  • Je kan vanaf nu extra foto's toevoegen aan je producten. Dit kan je doen in je servicepagina bij ‘Publiceren'.

Vragen over deze verbeteringen? Stel ze gerust aan onze dienst aftersales op 011/85.80.50 of aftersales@livios.be

Ga naar het nieuwsoverzicht