Professionele nieuwsbrief

Maandelijkse update voor marketeers in de bouwsector.

Ontvang gratis onze maandelijkse professionele nieuwsbrief.

   

Volg ons ook op voor meer nieuws!


4 verbeteringen voor jouw productinfo op Livios

20 november 2017 — Relevantere koppelingen

Lees verder

De Persgroep Publishing neemt Livios en Verstandig Bouwen over

17 maart 2017 — Verstandig Bouwen en Livios zijn de afgelopen jaren uitgegroeid tot dé referentie in België wat betreft informatieverspreiding naar de particuliere (ver)bouwer en klusser. Zowel Livios als Verstandig Bouwen ontwikkelden bovendien een krachtig pakket aan diensten voor onze commerciële partners.

Lees verder

Koppel je partnerbericht vanaf nu makkelijk aan de juiste nieuwsbrief

06 juli 2016 — We doen ons best om de diensten binnen Livios voortdurend te verbeteren. Bij het ingeven van een partnerbericht was het niet altijd duidelijk welke publicatiedatum je moest invullen. Vanaf nu is het heel eenvoudig: koppel zelf aan de juiste nieuwsbrief en wij doen de rest.

Lees verder

Prettige vakantie!

06 juli 2016 — We genieten van 11 juli tot en met 31 juli van een welverdiende vakantie. Onze kantoren zullen in die periode gesloten zijn. Vanaf 1 augustus staan we terug paraat. We wensen iedereen een schitterende vakantie.

Lees verder

Binnenkort voorbereiding bis-dossier

06 juli 2016 — We starten begin augustus met de voorbereidingen van ons bis-dossier. Hierin brengen we een overzicht met producten die (ver)bouwers absoluut niet mogen missen in Gent. Ben je aanwezig op bis en heb je nu al een persdossier klaar? Bezorg het aan redactie@livios.be. Ben je nog volop aan het werken aan een persmap? Geen probleem. Begin augustus helpen we je er zeker nog eens aan denken.

Lees verder

Via content naar verkoop

06 juli 2016 — Veel bedrijven doen forse inspanningen om kwalitatieve leads binnen te halen. Het ultieme doel van elke onderneming is natuurlijk om deze leads om te zetten naar klanten. Hier alvast vier tips om via content je omzet te verhogen.

Lees verder

Building Great Content Brands: 14 oktober 2016

06 juli 2016 — We zijn ondertussen toe aan de vierde editie van ons event Building Great Content Brands. Een niet te missen afspraak voor alle marketeers in de bouwsector. Noteer alvast 14 oktober met stip in je agenda.

Lees verder

Hoe schrijf je Googlevriendelijke teksten?

20 mei 2016 — We vullen onze website al jaren met relevante content en Google beloont ons hier sterk voor. Maar hoe zorg je er voor dat Google je teksten waardeert en oppikt?

Lees verder

Zo gemakkelijk is e-mailmarketing

20 mei 2016 — Marketeers staan voor moeilijke uitdagingen. De razendsnelle veranderingen in het online landschap dwingen hen de online strategie aan te passen. Eén ervan: e-mailmarketing. Voor veel marketeers een minder leuk onderdeel.

Lees verder

Campagne in de kijker: Van Marcke scoort met badkamerapp

20 mei 2016 — Inzicht krijgen in het werk van een collega, is voor een marketeer altijd leerrijk. Een nieuwe case: Van Marcke lanceert de badkamerapp. Net voor Batibouw op de markt gebracht en vandaag delen ze de learnings in een boeiend verhaal, inclusief de resultaten.

Lees verder

Ontdek de 5 marketingtips uit De Mol

08 april 2016 — Twee weken geleden werd Gilles ontmaskerd als De Mol. Na de langverwachte terugkeer van het programma, was het meteen opnieuw een schot in de roos voor productiehuis Woestijnvis. Wat kan jij als marketeer leren van de geniale marketingstrategie achter De Mol?

Lees verder

Publiceer nu je evenement in de vernieuwde Livios-agenda

07 april 2016 — Waar vind ik als (ver)bouwer dit weekend een opendeurdag in mijn buurt? Waar kan ik inspiratie gaan opdoen? Of wie schotelt me een interessante workshop of infosessie voor? Vanaf nu in een handig overzicht via de Livios-agenda. En ook jij als adverteerder kan hier voordeel uit halen.

Lees verder

Livios infosessies tijdens Batibouw

07 april 2016 — Batibouw ligt ondertussen een maand achter ons. Wij hopen dat elke standhouder mag spreken van een succes. Met het thema ‘Laat u goed omringen van A tot Z’ konden wij als dé portaalsite natuurlijk niet ontbreken. Het doel was simpel: steengoede objectieve info aanbieden voor de (ver)bouwer.

Lees verder

We zijn vroeg met onze eindejaarswensen…

04 december 2015 — Maar aangezien dit de laatste professionele nieuwsbrief van Livios is voor 2015, brengen we je nu al onze wensen over. Geniet met collega’s, familie en vrienden van fijne eindejaarsfeesten en maak van 2016 een schitterend jaar. Tot volgend jaar!

Lees verder

Ook dit is Livios: infosessies en beursdossier bouw&reno

04 december 2015 — Livios.be is gekend als het grootste bouwplatform in het wereldwijde web. Maar wist je ook dat Livios informatie deelt met (ver)bouwers via specifieke infosessies op beurzen? En dat je als standhouder op een beurs ons online beursdossier kan gebruiken om jouw informatie tot bij de eindklant te krijgen?

Lees verder

De eindejaarsfeesten: een geschenk voor marketeers

04 december 2015 — Facebook levert met Facebook IQ nuttige inzichten in social media. Via data uit 34 landen en doorgedreven onderzoek in 21 landen, bundelen ze 5 inzichten om het eindejaarssucces nog groter te maken.

Lees verder

7 tips om je content te delen via sociale media

04 december 2015 — Content maken en doen opvallen zijn twee verschillende zaken. En dat is er met de introductie van sociale media niet makkelijker op geworden. Opvallen en je doelpubliek een reden geven om je verschillende kanalen te volgen vraagt moeite en inzet. Toch loont het de moeite.

Lees verder

Pinterest is dé place to be

30 oktober 2015 — Pinterest is het platform bij uitstek om je te laten inspireren. De plaats ook waar je al je ideeën bijhoudt. Dat doe je door foto’s op te slaan op verschillende themaborden. Van kapsels tot recepten en van huwelijken tot het inrichten van je woning, op Pinterest vind je alle soorten inspiratie. Pinterest wordt dan ook niet voor niets bestempeld als het meest verslavende sociaal medium op dit moment. Een gemiddeld bezoek duurt er maar liefst 75 minuten. Ondanks deze positieve cijfers nemen heel wat bedrijven dit kanaal niet op in hun social mediastrategie. Wij sommen enkele feiten op en geven je 3 goede redenen om vandaag nog te starten met Pinterest.

Lees verder

Hoe nog beter meten met UTM-tags?

30 oktober 2015 — Om te weten, moeten we meten. Google Analytics zorgt ervoor dat we perfect de toestroom van bezoekers kunnen meten. Maar wist je dat je gerichte parameters aan je links kan toevoegen om nadien een beter overzicht van de clicks te krijgen? Een overzicht van de UTM-tags en hoe ze te gebruiken.

Lees verder

Hoe laat je partnerberichten scoren? Een stoomcursus!

30 oktober 2015 — Teksten schrijven die informeren en converteren: moeilijk en tijdrovend! Met deze vier tips van de Livios-redactie zorg je dat de basics goed zitten. En dat je partnerberichten doen klikken!

Lees verder

Building Great Content Brands 2015

14 augustus 2015 — Markeer 25 september 2015 alvast in je agenda voor de nieuwe editie van Building Great Content Brands. Dit jaar vindt ons event plaats in Living Tomorrow te Vilvoorde vanaf 9u tot 15u. Na de succeseditie van vorig jaar, met meer dan honderd aanwezige marketeers van A-merken uit de bouwsector, beloven we ook dit jaar een boeiend programma vol interessante sprekers en cases. Verdere informatie volgt snel.

Lees verder

Livios-beursdossiers: maximaal bereik bij de juiste doelgroep

14 augustus 2015 — Livios heeft maandelijks meer dan 400.000 bezoekers en is daarmee een gewaardeerde partner voor beursorganisaties in het hele land. Zowel online als offline. Ter plaatse trekken onze Livios-dagen en gratis infosessies heel wat bezoekers. Maar ook de online beursdossiers worden gretig gelezen. En daar halen onze professionele partners voordeel uit!

Lees verder

Vanaf nu verschijnt de Livios nieuwsbrief twee keer per week

14 augustus 2015 — Jarenlang kregen meer dan 120.000 abonnees onze wekelijkse nieuwsbrief over één of meerdere bouwthema’s in hun mailbox. Tot nu. Vanaf deze week versturen we twee nieuwsbrieven per week. Maak kennis met “Livios Nieuws” op dinsdag en “Livios special” op donderdag.

Lees verder

Wat is voor Google kwalitatieve content?

14 augustus 2015 — Een nieuw rapport over de volgorde van zoekresultaten binnen Google bevestigt wat we al lang vermoedden: het belang van kwalitatieve content. Niets nieuw zal je denken. Klopt, maar de manier waarop Google kwaliteit definieert verandert wel! Hoe pas jij je content nu aan deze evolutie aan? Enkele tips.

Lees verder

Weet jij wat jouw marketinginspanningen precies opbrengen?

19 juni 2015 — Elke marketeer wordt er mee geconfronteerd: return on investment (ROI). Vroeg of laat komt de vraag van je management: wat brengen de marketinginspanningen op? Wat geef je uit en wat krijg je daarvoor in ruil? We vonden een goed artikel dat enige nuance brengt. We sommen de belangrijkste inzichten voor je op.

Lees verder

Remarketing: zo werkt het

19 juni 2015 — Remarketing. Je hebt er vast wel al van gehoord. Sterker nog, je maakt het zelf dagelijks mee. Denk maar aan die perfecte barbecue of mooie schoenen waarnaar je op zoek bent. Voorlopig surf je alleen wat rond, beslissen over een eventuele aankoop doe je later wel. Tot je die barbecue en schoenen regelmatig ziet voorbijkomen. Niet enkel op de website waar je ze hebt aangeklikt, maar ook en vooral daarbuiten. Dat is remarketing: via advertenties potentiële kopers volgen buiten je eigen site.

Lees verder

Klanten verkiezen een goede service boven de goedkoopste prijs

19 juni 2015 — Klanten vinden goed geholpen worden steeds belangrijker. Ze zijn zelfs bereid iets meer uit te geven bij een bedrijf waar ze zich goed voelen, dan het goedkoopste product te kiezen bij een bedrijf waar ze een slechte ervaring mee hadden. De prijs van een product of dienst zal dus minder beslissend zijn bij een aankoop, een goede service daarentegen des te meer. Om die te bieden, moet je alle data die je verzamelt van (potentiële) klanten op een juiste manier gebruiken.

Lees verder

Onderzoek bevestigt: (ver)bouwers zoeken productinformatie

22 mei 2015 — Naar welke informatie zijn (ver)bouwers écht op zoek? Een belangrijke vraag die elk bedrijf in de sector zich wel eens stelt. Ook Livios. Daarom gingen we op onderzoek. Daaruit blijkt nog maar eens hoe belangrijk productinformatie is voor (ver)bouwers. Die inzichten brachten we in de praktijk.

Lees verder

Google gaat voor mobile friendly, toch even nuanceren

22 mei 2015 — Google kondigde het een tijdje geleden aan: mobile friendly websites gaan beter scoren in de zoekresultaten. Sommigen vreesden voor een ‘Mobilegeddon’ waarbij websites zonder mobiele versie uit de zoekresultaten zouden verdwijnen. Maar welke impact hebben deze veranderingen van Google nu écht?

Lees verder

Welkom bij de professionele nieuwsbrief van Livios

18 mei 2015 — Livios is al 17 jaar een toonaangevende digitale speler in de bouwsector. We bezorgen meer dan 400.000 (ver)bouwers per maand kwalitatieve en objectieve informatie. Via deze professionele nieuwsbrief willen wij ook onze communicatie met jou versterken. We brengen je maandelijks op de hoogte van marketing- en salestips, nieuws uit de digitale marketingwereld, voorbeelden uit de sector enz.

Lees verder