Via content naar verkoop

06 juli 2016

Veel bedrijven doen forse inspanningen om kwalitatieve leads binnen te halen. Het ultieme doel van elke onderneming is natuurlijk om deze leads om te zetten naar klanten. Hier alvast vier tips om via content je omzet te verhogen.

1. Creëer content

Niet zomaar content, maar relevante content voor je potentiële klanten. Een website waar niets te lezen valt, wordt nauwelijks bezocht. Bied informatie aan op maat van je bezoeker en zorg ervoor dat deze vlot te lezen is.

2. Zorg voor bezoekers

Wanneer je relevante en interessante content aanbiedt, heb je natuurlijk lezers nodig. Zorg via diverse kanalen voor de juiste instroom van bezoekers. Blijf relevant. Het heeft geen zin om verkeerde bezoekers aan te trekken die niet op zoek zijn naar jouw informatie. Of nog een mogelijkheid: breng je content naar de lezer. Bij Livios vind je dagelijks 18.000 (ver)bouwers, waarom je content daar niet aanbieden?  

3. Van bezoekers tot leads

Vraag gegevens van je bezoekers. Bied hen bijvoorbeeld een mooi inspiratiemagazine vol nuttige tips aan in ruil voor wat gegevens. Hoe meer info je aan je bezoeker vraagt, hoe kleiner de kans dat alles ingevuld wordt. Vraag je daarentegen te weinig, dan moet je nadien veel moeite doen om je potentiële klant echt te leren kennen. Zoek daarom een juist evenwicht.

4. Bewerk de leads grondig

Sla je leads nauwkeurig op in een database en bewerk ze op het juiste moment. Het zou zonde zijn om adressen van potentiële klanten niet op een correcte manier op te volgen. In onze vorige nieuwsbrief hadden we het over hoe makkelijk e-mailmarketing kan zijn. Hou er zeker ook rekening mee dat je in je e-mails relevante content aanbiedt aan je lezers. Lees dit bericht er zeker nog eens op na.

Bron: Blinker - Leadgeneratie voor e-mailmarketing

Ga naar het nieuwsoverzicht