De eindejaarsfeesten: een geschenk voor marketeers

04 december 2015

Facebook levert met Facebook IQ nuttige inzichten in social media. Via data uit 34 landen en doorgedreven onderzoek in 21 landen, bundelen ze 5 inzichten om het eindejaarssucces nog groter te maken.

Met meer dan een miljard gebruikers, in meer dan honderd landen, is Facebook niet meer weg te denken uit onze dagelijkse leefwereld. Via Facebook IQ helpt Facebook marketeers om consumenten beter te begrijpen. Speciaal voor de eindejaarsperiode pakken ze uit met een heuse infographic. We zetten de vijf conclusies op een rij:

  1. Er zal vooral meer online besteld worden. 59 % van de ondervraagden kiest dit jaar een andere manier van shoppen dan vorig jaar.
  2. Elk cadeau zou meer moeten zijn dan puur een product op zich. Probeer er een gevoelswaarde aan te koppelen.
  3. Gebruik foto’s en video’s om de verkoop te versnellen. Tijdens de eindejaarsperiode worden 28 % meer posts geshared. Zorg dat jouw product of actie daar één van is.
  4. Speel in op feestgevoelens, haal shoppers uit hun dagelijkse bekommernissen.
  5. Mobiel is de rode draad in het shoppingproces, zelfs al vroeg in het zoekproces.

 

Bekijk hier de volledige infographic.  

Ga naar het nieuwsoverzicht