Hoe laat je partnerberichten scoren? Een stoomcursus!

30 oktober 2015

Teksten schrijven die informeren en converteren: moeilijk en tijdrovend! Met deze vier tips van de Livios-redactie zorg je dat de basics goed zitten. En dat je partnerberichten doen klikken!

1. Ken je lezer

Dit lijkt een binnenkopper. Maar toch zien we het vaak misgaan. Er zijn uiteraard professionals die Livios volgen, maar we zijn in de eerste plaats een informatiewebsite voor particuliere (ver)bouwers. Maak met je content hun (ver)bouwproces dat beetje makkelijker. Focus op hoe jouw bedrijf hun problemen oplost. Informeer en/of inspireer!

2. Overtuig met je titel

Als je titel niet overtuigt, ben je verloren. Welk bericht klik jij open? Onze isolatieplaten zijn uitgerust met een dampscherm met daarop een laagje multiplex. Of: Je zolder afwerken en isoleren in één. En zo terugverdiend! Waarom die tweede beter werkt? Omdat die focust op twee voordelen voor je lezer. Hij bespaart tijd én krijgt de belofte dat zijn investering rendeert.

3. Mijd nietszeggende afbeeldingen

De eerste foto in je partnerbericht is ook meteen de thumb. Kies een duidelijk beeld. Hou er ook rekening mee dat de afmetingen beperkt zijn. Een groot sfeerbeeld dat jouw product subtiel in de kijker plaatst? Op thumbformaat blijft er niets van over.

4. Zet aan tot actie

Wat is het doel van je partnerbericht? Informeren, maar uiteindelijk ook aanzetten tot actie. Door het bericht te lezen, tonen (ver)bouwers al interesse in je producten of diensten. Wil je dat de lezer actie onderneemt, leg dan in je tekst enkele links (niet overdrijven!) en sluit af met een sterke en duidelijke call-to-action.

Om niet te zondigen tegen die laatste tip: hier komt ons ultieme aanbod…

Hulp nodig bij het schrijven van je partnerberichten? Wij zorgen voor content die converteert.

Ga naar het nieuwsoverzicht