Remarketing: zo werkt het

19 juni 2015

Remarketing. Je hebt er vast wel al van gehoord. Sterker nog, je maakt het zelf dagelijks mee. Denk maar aan die perfecte barbecue of mooie schoenen waarnaar je op zoek bent. Voorlopig surf je alleen wat rond, beslissen over een eventuele aankoop doe je later wel. Tot je die barbecue en schoenen regelmatig ziet voorbijkomen. Niet enkel op de website waar je ze hebt aangeklikt, maar ook en vooral daarbuiten. Dat is remarketing: via advertenties potentiële kopers volgen buiten je eigen site.

Remarketing is een zeer krachtig middel om bezoekers van je website te volgen met een doelgerichte en doordachte boodschap. Zo zorg je voor herhaling bij de consument. En dat geeft meer kans op een snellere aankoop. Daar draait het uiteindelijk om.

Er bestaan twee soorten remarketing

Op productniveau

De consument zoekt een bepaald product op je site en via advertenties toon je hem dat specifieke product. Stel, je klant is op zoek naar loopschoenen. Dan toon je hem de komende periode advertenties over die loopschoenen of een alternatief.

Op brandingniveau

Je zorgt dat bezoekers van je website algemene advertenties van jouw bedrijf te zien krijgen. Zo blijf je vooral top of mind bij je toekomstige klanten.

Er bestaan tal van systemen om remarketing op te zetten voor je eigen bedrijf of website. Concreet volg je je bezoekers en probeer je hen terug te halen naar je eigen website, waar ze uiteindelijk zullen converteren. Wat die conversie precies is, verschilt van bedrijf tot bedrijf. Bijvoorbeeld een product kopen, een brochure aanvragen, het contactformulier invullen …

Hoe werken we bij Livios?

Bij Livios gaan we nog een stap verder. Zoals je weet, krijgen we dagelijks meer dan 13.000 bezoekers over de vloer die zich informeren in de verschillende rubrieken. We weten perfect wie welke rubriek bezoekt en dus ook met welk onderdeel van het (ver)bouwproces hij bezig is. En net daar ligt de meerwaarde: we bieden een sterk afgelijnde doelgroep om via remarketing jouw bedrijf, producten of diensten te promoten.

Het voordeel is dat zij jouw website nog niet bezocht moeten hebben. Een bezoekje aan Livios volstaat, zodat we ze heel gericht kunnen volgen voor jou. Een (ver)bouwer die anders misschien nooit met jouw website of product in contact zou komen, krijgt nu de perfecte boodschap op het juiste moment te zien, zowel op Livios als andere websites.

Meer weten? Neem gerust contact op

Ga naar het nieuwsoverzicht