Klanten verkiezen een goede service boven de goedkoopste prijs

19 juni 2015

Klanten vinden goed geholpen worden steeds belangrijker. Ze zijn zelfs bereid iets meer uit te geven bij een bedrijf waar ze zich goed voelen, dan het goedkoopste product te kiezen bij een bedrijf waar ze een slechte ervaring mee hadden. De prijs van een product of dienst zal dus minder beslissend zijn bij een aankoop, een goede service daarentegen des te meer. Om die te bieden, moet je alle data die je verzamelt van (potentiële) klanten op een juiste manier gebruiken.

Klanten willen geen nummertje zijn. Wel gewaardeerd worden en een goede service. Bij hun aankoop draait het niet alleen om het product, maar willen ze dat tikkeltje meer. Om dat extraatje aan te bieden, is het belangrijk dat je gegevens verzamelt en effectief gebruikt. Match je de juiste data, dan wordt de koopervaring voor je klant een persoonlijke ervaring.

Door inzicht te krijgen in de mensen die jouw producten kopen, kan je hen op het juiste moment en op de juiste plaats aanbieden wat ze verwachten. Zo creëer je een slimmere customer experience die meer conversies oplevert.

Data met elkaar combineren om de perfecte customer experience te creëren, is niet makkelijk. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester. Maar liefst 96% van de ondervraagde bedrijven kampt met problemen om de verzamelde digitale gegevens met elkaar te combineren. Vooral data omzetten naar de juiste content voor de bezoeker blijkt erg moeilijk. Maar net daar ligt de kans om je te onderscheiden en de customer experience voor je bezoekers nog beter te maken.

Lees het volledige artikel op www.bloovi.be

 

Ga naar het nieuwsoverzicht