Onderzoek bevestigt: (ver)bouwers zoeken productinformatie

22 mei 2015

Naar welke informatie zijn (ver)bouwers écht op zoek? Een belangrijke vraag die elk bedrijf in de sector zich wel eens stelt. Ook Livios. Daarom gingen we op onderzoek. Daaruit blijkt nog maar eens hoe belangrijk productinformatie is voor (ver)bouwers. Die inzichten brachten we in de praktijk.

Wil je alle resultaten van het onderzoek ‘Waar liggen (ver)bouwers wakker van’ ontvangen? Stuur ons een e-mail en we bezorgen je het volledige rapport.

Uit ons onderzoek bij meer dan 1.000 (ver)bouwers, blijkt dat ze vooral op zoek zijn naar productinformatie, mogelijkheden om materialen te vergelijken en de prijs-kwaliteitsverhouding. Livios biedt hiervoor een oplossing met redactionele artikels waarin we verschillende materialen en producten met elkaar vergelijken. Daarnaast verzamelen we ook de productinformatie van verschillende producenten binnen de juiste context. Maar het kan natuurlijk altijd beter.

Hoe zorg je voor goede productinformatie?

Sinds enkele weken krijgen de producten van onze partners een prominentere plaats binnen de rubrieken op Livios.be. Door de producten visueler voor te stellen, met een mooie grote foto en aantrekkelijke titel, helpen we (ver)bouwers op weg naar de juiste info. De eerste resultaten zijn alvast erg veelbelovend.

4 tips

  • Kies de juiste foto
    Het is belangrijk dat je foto de beschrijving van je product ondersteunt.

  • Bedenk een gepaste titel
    Kies een aantrekkelijke titel die zich beperkt tot de essentie. Het is belangrijk dat de lezer aan de hand van de titel weet wat hij van de tekst mag verwachten.

  • Geef de perfecte beschrijving
    In de tekst moet de lezer de belangrijkste kenmerken van je product kunnen terugvinden.

  • Schrijf sublieme call-to-actions
    Je wilt vast en zeker dat je lezer je ook effectief contacteert, naar je showroom komt of een andere actie onderneemt op je website. Zorg er dus voor dat je call-to-actions duidelijk zijn en aanzetten tot actie.
Ga naar het nieuwsoverzicht